Släpsko!!!

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Släpsko!!!

Inläggav chrille 20 sep 2004, 22:51

Hejsan!
Jag har en liten undran angående bilarnas släpsko, jag köpte en slot-it porsche 956 och i samma veva även en något större släpsko anpassad för träbanor då jag har tänkt köra uteslutande på en träbana.
Har nu börjat snegla på en lola ifrån fly men hittar ingen djupare släpsko utan endast den skon som är avsedd för plastbanor. Jag mailade Nordic slotcar och frågade om man kunde använda en slot-it sko, svaret jag fick var att dom inte visste om man kunde det.
Är det någon här som vet?
chrille
chrille
Kurvvakt
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 06 jul 2004, 20:47

Inläggav Ghost 20 sep 2004, 23:47

På hemmaträbanor är slotdjupet vanligen 5mm, hur det är på slotracingbanor vet jag inte, men har en känsla av att det djupare.

Kör du hemmavid, så räcker vanlig släpsko alldeles utmärkt.
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Nico 22 sep 2004, 21:01

Det är väl ganska ovesäntligt vilken släpsko man har till en träbana igentligen. Så länge den inte är för fet förstås!

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Ghost 22 sep 2004, 22:15

Nja, en som är djupare ger ju faktiskt en något bättre vidhängning i kurvorna... :taunt:

Lättast är att typ entypa, Ninco's är bra.
Om man absolut måste, annars går dset utmärkt att använda de som sitter på bilarna från start (möjligen ta bort returfjädern i de blå Scalextric).

Erik :beer:
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 85 gäster