Kopplingsschema?

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Kopplingsschema?

Inläggav Micke 24 aug 2004, 12:01

Behöver lite hjälp med det elektriska. Skulle behöva ett enkelt kopplingschema mellan bana, bromsat handtag och trafo.

Jag använder idag Scalex Sport handtag och trafos men skulle vilja använda, till min nya träbana, samma handtag men annan (nät pc agg, tack Ghost) strömkälla.

Finns det några bra länkar eller har någon ett kopplingschema liggande för hur en sådan koppling ser ut?

Micke
Micke
Kurvvakt
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 07 feb 2004, 21:08
Ort: Stockholm

Inläggav Dan J. 24 aug 2004, 13:45

Hej!

Kommer inte åt http://www.fantasyworldhobbies.com från jobbet där jag sitter nu (arbetsgivaren tycker namnet låter som om sidan skulle innehålla annat än den gör, så de har spärrat den :rolleyes: ).

Tror de gjort om sina sidor på senare tid men hursomhelst: Där hade de förr något under rubriken 'TechTips' om hur man byggde om vanliga Scalexhandtag till bromsade, kanske var det någon form av kopplingsschema med där? Men jag kanske är ute på djupt vatten nu...

Du får väl kolla, om inte detta så finns kanske något annat nyttigt på deras sidor...

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm


Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 78 gäster