Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Blander 13 jan 2010, 17:44

Jonas skrev:
Blander skrev:För att hoppa tillbaka till diskussionen om svenska återförsäljare: två stycken som ibland omnämns i detta forum ställde jag frågor till via mail för 1-2 veckor sedan. Inget svar från någon av dem. Sådant gör mig lite avtänd som konsument.

För att ingen ska känna sig utpekad i onödan så kanske du kan nämna vilka två shoppar det var du mailade till.
Då får de ju även en chans att försvara sig. :thumb:

Nja, om jag nämner dem så blir de ju verkligen utpekade! Mitt eventuella missnöje kan jag ju ta direkt med dom, inte i ett forum. Och det är förmodligen bara julstress som är orsaken. Obs, jag sa inte att det var onlinebutiker!!
Användarvisningsbild
Blander
Kurvvakt

Inläggav Jormungandr 13 jan 2010, 18:28

tänk på att det varit jul och nyår... säkert en del förkylningar också så det kan finnas en bra förklaring till avsaknad av svar.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare

Klubb: Tuna Devils Slotracing

Inläggav guadeloupe 13 jan 2010, 19:25

Det händer att post kommer bort också, även på internet. Normalt sett studsar posten och man får reda på det men ibland försvinner faktiskt post spårlöst.
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer

Inläggav Jonas 13 jan 2010, 20:14

Blander skrev:
Jonas skrev:
Blander skrev:För att hoppa tillbaka till diskussionen om svenska återförsäljare: två stycken som ibland omnämns i detta forum ställde jag frågor till via mail för 1-2 veckor sedan. Inget svar från någon av dem. Sådant gör mig lite avtänd som konsument.

För att ingen ska känna sig utpekad i onödan så kanske du kan nämna vilka två shoppar det var du mailade till.

Nja, om jag nämner dem så blir de ju verkligen utpekade! Mitt eventuella missnöje kan jag ju ta direkt med dom, inte i ett forum. Och det är förmodligen bara julstress som är orsaken. Obs, jag sa inte att det var onlinebutiker!!

Fast den här tråden är ju liksom till för att ge omdöme om återförsäljare och om man inte talar om vilken återförsäljare omdömet gäller så blir ju inlägget lite meningslöst.
Så jag tycker fortfarande att du gott och väl kan tala om vilka återförsäljare det gäller så de kan bemöta kritiken.
Användarvisningsbild
Jonas
Administratör
Administratör

Inläggav Blander 13 jan 2010, 20:41

Jonas skrev:
Blander skrev:
Jonas skrev:

Fast den här tråden är ju liksom till för att ge omdöme om återförsäljare och om man inte talar om vilken återförsäljare omdömet gäller så blir ju inlägget lite meningslöst.
Så jag tycker fortfarande att du gott och väl kan tala om vilka återförsäljare det gäller så de kan bemöta kritiken.

Och du är helt säker på att alla hobbyhandlare i hela Sverige följer den här tråden...?
Användarvisningsbild
Blander
Kurvvakt

Inläggav Jonas 13 jan 2010, 21:08

Blander skrev:Och du är helt säker på att alla hobbyhandlare i hela Sverige följer den här tråden...?

Jag tror inte att alla hobbyhandlare i Sverige följer den här tråden, men vi får väl hoppas att Wentzel gör det då det skrevs om dem i ett tidigare inlägg.
Blander skrev:För alla i Stockholmsregionen: besökte nyligen Bromma Hobby för första gången. Utmärkt butik, särskilt om du söker Scalextric. Kändes trevligare än att besöka Wentzel, där det är trångt, hetsigt och dessutom ganska dåligt med bilbaneprylar.

Om jag var en återförsäljare av bilbanor så skulle jag göra det och då även vara intresserad av att veta om jag har något problem med min mailserver som gör att jag inte alla mail kommer fram till mig.
Eftersom det inte var några problem att peka ut Wenzels så borde det väl inte vara några problem att peka ut några till? :-?
Användarvisningsbild
Jonas
Administratör
Administratör

Inläggav Blander 13 jan 2010, 21:26

Wentzel är en utmärkt butik med bra kompetens, men precis som jag skrev ofta trångt och lite stressig känsla eftersom de har många kunder. Det omdömet står jag för, eftersom jag varit där otaliga gånger.

Men att jag skickar ett enstaka mail till en hobbyhandlare jag har noll tidigare erfarenhet av, utan att få svar inom rimlig tid, det är väl inget som är av allmänt intresse och något dessutom oschysst mot handlaren att lyfta upp i ett forum på Internet. Mailet kanske fastnade i hans spamfilter, vad vet jag. Om det varit en beställning som inte levererades eller om jag haft flera kontakter utan respons, då hade det varit en annan femma.

Jag tycker det är dålig service av alla affärsidkare som satsar på att synas på Internet och skyltar med mailadresser att inte besvara mail. Det var väl den irritationen jag försökte spegla genom dessa två exempel. Om det på något sätt var stötande, felaktigt eller vad vet jag, jag så beklagar jag.
Användarvisningsbild
Blander
Kurvvakt

Inläggav Jonas 13 jan 2010, 23:34

Ok, så du kände dig inte riktigt säker på om det var butiken eller mailet det var fel på.
Men då är det väl bara att maila igen och får du inget svar den här gången så är det väl inget fel att berätta vilka butiker det handlar om som inte svarar på mail?

Det jag inte tycker om är att de återförsäljare som är inne på forumet kan känna sig utpekade utan att kunna göra något åt saken.

Nu ska jag inte tjata mer om det, utan återkom när du vet mer i ärendet. :thumb:

Mvh
Jonas
Användarvisningsbild
Jonas
Administratör
Administratör

Inläggav Nico 14 jan 2010, 14:06

Medans jag fortsätter vänta på mailsvar/leveranser från England så har i a f Slotcar4fun lyckats leverera önskad vara på 48hrs.

Heja Sverige! :thumb:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Inläggav Jormungandr 20 jan 2010, 17:46

Jag har själv också fått problem med en englands leverans. Är det någont fel därborta? Har handlat ett Ocar kit på Ebay av World Classics LTD (finns även som webshop under namnet Classic slot Ltd). Jag har handlat av killen ett flertal gånger tidigare, speciellt när han tidigare hade agenturen för Team Slot, men nu får jag inga svar på mina mail. Mailen på hemsidan fungerar inte, och den på ebay ignoreras (eller vad han nu gör). Det har gått 3 veckor sedan han fick min betalning, men jag har inte hört ett ljud. Hittade ett telefonnummer, men där svarar ingen. Han fortsätter dock med att lägga ut nya auktioner så någon måste ju finnas där. Och han har 99% positiv respons (eller nåt sådant) så det verkar ju fungera för andra.

Är det någon som vet om det fortfarande är poststrejk på ön eller om någon annan haft kontakt med John? :-?
TUNA DEVILS SLOTRACING
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare

Inläggav nandroid 20 jan 2010, 18:01

Jormungandr skrev:Är det någon som vet om det fortfarande är poststrejk på ön eller om någon annan haft kontakt med John? :-?

Dåligt väder med SNÖ och IS, samt mycket kallt för England. Dom har även haft problem med el, telefon och bredband. Vissa har fått ledigt från jobbet pga kylan/snön.

Pröva på nytt, hoppas det löser sig.
Gamla bilar skall köras
nandroid
Braidsbytare

Inläggav guadeloupe 20 jan 2010, 18:10

Jormungandr skrev:Mailen på hemsidan fungerar inte, och den på ebay ignoreras (eller vad han nu gör). Det har gått 3 veckor sedan han fick min betalning

Hav tålamod, det finns hopp, läs här.
guadeloupe
Slotracer

Inläggav Nico 20 jan 2010, 18:49

Jormungandr skrev:Jag har själv också fått problem med en englands leverans ... Det har gått 3 veckor sedan han fick min betalning ...

Det är ju ingenting - och det är just vad jag sitter med - ingenting ... ingen respons ... inga varor ingenting - Men det var ju 11:e oktoer det. Dom kanske bara skickar halvårsvis?!?! Någon som vet?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Inläggav guadeloupe 20 jan 2010, 19:11

Nico skrev:
Jormungandr skrev:Jag har själv också fått problem med en englands leverans ... Det har gått 3 veckor sedan han fick min betalning ...

Det är ju ingenting - och det är just vad jag sitter med - ingenting ... ingen respons ... inga varor ingenting - Men det var ju 11:e oktoer det. Dom kanske bara skickar halvårsvis?!?! Någon som vet?

Är det också World Classics LTD? Isåfall tycker jag ni ska kontakta eBay.
guadeloupe
Slotracer

Inläggav Jormungandr 21 jan 2010, 10:29

Satt och tittade på kostnader för ett större paket med bandelar och fick upp detta bland fraktpriserna. Det verkar som någon inte vill skicka större grejer till utlandet :D

Paket (Resten av världen)
Skickas som Utrikes paket via Posten (kolliid finns på sändningen).
Moms utgår inte för länder utanför Europeiska Unionen. (Fraktpriserna visas exkl moms) - 12 500 000 SEK

vad förvånad han skulle bli om någon tog det alternativet ;-)
TUNA DEVILS SLOTRACING
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt