Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Återförsäljare ?nöje eller missnöje

Inläggav Nico 21 jan 2010, 11:27

guadeloupe skrev:Är det också World Classics LTD? Isåfall tycker jag ni ska kontakta eBay.

Näe - gissa igen *hehe*

P.... E.....N.........
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Inläggav Jormungandr 21 jan 2010, 16:58

hehe, det brukar löna sig att klaga lite ibland. nu kom min bil idag äntligen! :) den skickades den 5:e så det tog 2 veckor med airmail... :sceptic:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare

Klubb: Tuna Devils Slotracing

Inläggav sport&rally 21 jan 2010, 17:24

Jag har nyligen för första gången beställd delar utanför sveriges gränser ( jag beställde ett par dekalark och lite fälgar och annat), jag beställde av Pendle och fick grejorna 4 dagar senare!

Så denna gång blev jag ju nöjd, men efter att ha läst andras "skräckhistorier" här så vete f-n om man vågar beställa där igen.

Vad jag tycker om svenska återförsäljare?
Jodå, det har ju funkat bra när jag har beställ något, men....... VARFÖR I HELA HELV... HAR DOM NÄSTAN INGA DEKALER HEMMA?

Skärpning.
Användarvisningsbild
sport&rally
Braidsbytare

Inläggav Jormungandr 21 jan 2010, 17:45

Du får ha i åtanke att jag själv handlat från samma ställa en kanske 8-10 ggr tidigare och aldrig haft problem. Det var snarast posten som var långsam denna gång. Många av problemen med just brittiska återförsäljare har under hösten varit p.g.a. den post strejk som bröt ut. de verkar tyvärr lida av den ännu. Oftast tar det bara 2-3 dagar innan du har prylarna i handen. Jag har dessutom handlat kanske 25 bilar från UK genom ebay under de senaste 3 åren men hittills har allting kommit *peppar peppar ta i trä* även om det tagit ett par veckor ibland.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare

Inläggav Sailor 26 jan 2010, 09:31

Nico skrev:
Jormungandr skrev:Jag har själv också fått problem med en englands leverans ... Det har gått 3 veckor sedan han fick min betalning ...

Det är ju ingenting - och det är just vad jag sitter med - ingenting ... ingen respons ... inga varor ingenting - Men det var ju 11:e oktoer det. Dom kanske bara skickar halvårsvis?!?! Någon som vet?

Hur går det Nico?
Jag fick faktiskt ett paket från Pendle igår! Beställningen gjorde jag 16/12, 2009 alltså... :-P

Sailor
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare

Inläggav nandroid 26 jan 2010, 10:43

Sailor skrev:
Nico skrev:
Jormungandr skrev:Jag har själv också fått problem med en englands leverans ... Det har gått 3 veckor sedan han fick min betalning ...

Det är ju ingenting - och det är just vad jag sitter med - ingenting ... ingen respons ... inga varor ingenting - Men det var ju 11:e oktoer det. Dom kanske bara skickar halvårsvis?!?! Någon som vet?

Hur går det Nico?
Jag fick faktiskt ett paket från Pendle igår! Beställningen gjorde jag 16/12, 2009 alltså... :-P

Sailor

Vad i helv***t beställer ni, har aldrig tagit längre än max 7 dagar från Pendle på grejor dom har hemma, preorders är än annan sak. Med vad betalar ni, kreditkort är snabbast, engelsmän förstår sig inte på IBAN och andra banktransaktioner etc. Pendle har alltid frågat mig hur dom skall skicka om det är ngt som är slut

mvh "ca 40 beställningar från Pendle"
Gamla bilar skall köras
nandroid
Braidsbytare

Inläggav guadeloupe 26 jan 2010, 10:50

Jag forskade lite i det där när jag hade strul med en bil som tog åtta veckor från UK att nå fram och en paket vinylskivor från Österike som kom bort. Om man inte betalar extra så paketet blir "signed for" eller "recorded delivery" eller vad kallas skickas paketen som vanliga brev och hanteras av posten därefter. Breven hanteras alltså endast i mån av tid. Så två-tre veckor från UK är inget ovanligt. Tar det längre än så tycker jag att man ska kontakta säljaren som kan göra en "postal claim" (tror det kallas så). Det innebär att säljaren kontaktar posten i sitt land med en beskrivning på paketet och posten gör i sin tur en undersökning. Det är ingen garanti för att paketet ska hittas med det ökar i alla fall chanserna för att det ska komma till rätta. I fallet med de försvunna vinylskivorna så kunde posten i Sverige se att paketet varit på mitt utlämningsställe men att det aldrig delades ut någon aviseringsavi. Paketet gick tillbaks till Österrike. Posten i Sverige hade gjort fel och ersatte mig för det extra portot det kostade att skicka om paketet.
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer

Inläggav Sailor 26 jan 2010, 11:11

Oftast tar det 2-5 dagar att få beställningar från Pendle med "signed for" och kreditkortbetalning, vilket jag alltid väljer.

Men, om man beställt många små reservdelar eller om något saknas verkar det som de inte orkar göra färdigt, utan lägger undan paketet någonstans och hoppas att sakerna kommer hem men sen glöms det bort. Det hjälper inte att maila heller för de läser uppenbarligen inte mail. Jag har aldrig fått leveransbesked från dem heller trots att jag brukar skriva något om det i beställningen. Det enda som hjälper är att ringa då brukar de få lite fart.

Sailor
Användarvisningsbild
Sailor
Kartläsare

Inläggav GranTurismo 04 jul 2010, 21:29

Nån som handlat från spanska jättebutiken CricCrac nångång? Den verkliga butiken verkar ju vara himmelriket, men hur funkar den virtuella?
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer

Inläggav Nico 29 jul 2010, 09:23

Nico skrev:Det är ju ingenting - och det är just vad jag sitter med - ingenting ... ingen respons ... inga varor ingenting - Men det var ju 11:e oktoer det. Dom kanske bara skickar halvårsvis?!?! Någon som vet?

Medans jag väntar på svar i ovanstående fråga så har jag loosat oskulden hos topslotsntrains.

Mailorder, bekräftelse med vändande "post", besvarat min fråga, skickat paket, belastat kontot med rätt belopp, allt inom loppet av 18 timmar.
Sen är det upp till posten/whatever att göra sitt jobb. Men TSNT har i a f gjort vad dom ska på mycket kort tid.

Dom enda (som jag har handlat av) som toppar den servicen är Swedish slotshop, Slotcar4fun. Så när jag inte finner vad jag behöver i Sverige så...

BildBYE BYE PENDLE *jippiieee* Rot in pieces... TSNT har ett sortiment som funkar för mig!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Inläggav Aramis 29 jul 2010, 10:19

Ja Topslots n trains är verkligen toppen!! :up:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare

Inläggav GranTurismo 29 jul 2010, 14:01

Min senaste beställning från nämnda leverantör tog tre veckor att komma fram, brukar ta max en vecka annars. Förstod att det var postens fel och när två veckor hade gått mailade jag och frågade om de visste något om vad posten hade för sig. Topslots svarade snabbt att de hade upplevt stora förseningar i posten till Europa men att jag inte skulle oroa mig. Askmolnet, flygstrejk mm har gjort att viss post helt enkelt blir liggande. Detta var för en dryg månad sedan så förhoppningsvis har det blivit bättre nu.
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer

Inläggav snugged 29 jul 2010, 14:50

jänkarna skyller fortfarande på askmolnet när det gäller försenad post (väntar å väntar å väntar på en databox till min 1:1 bil).
Användarvisningsbild
snugged
Testförare

Inläggav GranTurismo 06 aug 2010, 17:50

GranTurismo skrev:Nån som handlat från spanska jättebutiken CricCrac nångång? Den verkliga butiken verkar ju vara himmelriket, men hur funkar den virtuella?

Nu har jag själv provat! Det gick väl sådär, eller rättare sagt det blev i slutändan intet. Har sökt med ljus ock lykta efter AutoArts Lancia Fulvia, och CricCrac var de enda som hade den inne (trodde jag). Passade på att beställa två godingar till, bl a nya Alpinen från Avant slot.

Själva orderförfarandet gick till så här. Man lägger de varor man vill ha i varukorgen och skickar att man vill köpa. Fick ett e-mail där de skulle kontrollera lagersaldot och höra av sig inom 24 timmar. När jag fick verifikationen för en stund sedan var resultatet att endast Alpinen fanns i lager och därtill ville de ha 25 euro i frakt. Trist. Deras system är dock uppbyggt så att man själv måste godkänna denna order eller inte inom 15 dagar,då den annuleras automatiskt. Sagt och gjort, då jag inte är intresserad att betala närmare 800 kr för en bil annulerade jag ordern.

Slutledning. Dåligt - att de inte har aktuell lagerstatus i webshopen, men där är de ju knappast ensamma. Bra - att man kan avbeställa så lätt då önskade varor ej finns inne.
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer

Inläggav GranTurismo 19 aug 2010, 19:34

I mitt sökande efter den här Seaten så snubblade jag på den spanska websiten http://www.allcollection.net. Det är en Traderaliknande sida med massor av olika små shops främst inriktade på samlare av olika slag. Skall låta det vara osagt att det är ett faktum, men de flesta verkar vara fasta pris och inget budande. Då den är spansk finns givetvis en massa bilbaneshops med många både vanliga och ovanliga modeller. Good hunting!
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt