F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav TurboTurtle 06 okt 2008, 11:08

Ett tips kan ju vara att släppa lite på motorvaggan...
/TT
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Användarvisningsbild
TurboTurtle
Slotracer
 
Inlägg: 1331
Blev medlem: 11 feb 2005, 16:55
Ort: Horred
Klubb: GO 69

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav ZeeJay 06 okt 2008, 16:49

Tjaba Racers!

Efter hela helgens drabbningar på NWC banan och sen ett härligt kul LeMans 70 tlas race så är nog de flesta Froggers bra trötta.... :drunk: men nöjda med en hel helg av racing....

RaceTG, Manley och jag själv testade ltie bilar inför NWC på fredagkvällen nere i lokalen och fångade ett par bilder där man dels kan se de extra skärmar vi har satt upp...;-)
Och lite annat smått o gott....vi diskuterar och funderar både med ro och i vilda lag om hur ich vad vi kan/vill göra för att hela tiden få lite småförbättringar som även ger helheten i lokalen och för oss alla medlemmar en trivsam bana samt lokal.

Bild
Här kan man se de två skärmar vi köpte billigt och satte upp i taket så alla förare kan följa start och sen sina vartider m.m....

Bild
På bakväggen till höger om dörren syns en av de Whiteboards som Matsan fixade till lokalen och där vi skriver upp serieresultaten. :thumb:
RaceTG i full fart med att testa sin NWC bil som gick som ett skott på söndagen!! Bra kört TG!! :thumb: :thumb:

/

ZJ
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav ZeeJay 13 okt 2008, 00:56

FROG LOKALEN FÅR TILLÖKNING!! - MrTray´s träbana flyttar in,,,,

Idag har vi släpat och kånkat bana från Tray´s v-rum till lokalen då takmålning o renovering i vardagsrummet skulle till....istället för att Tray skulle behöva göra kaffeved av banan så ringde han mig i fredags...snabba beslut...hehe...
Så idag tog vi och hyrde ett släp, Manley och MrTray samt jag själv släpade denna bana ner för tre trappor (det var trångt) och fick till slut ut banan i släpvagnen... :thumb:

Bild

Väl framme och inne i lokalen med banan så har vi ett utrymme där det var ämnat just för en träbana och med de mått som Traybanan har så skulle den passa in smäckert i detta utrymme,, :thumb: :thumb: :beer:

Men först fick vi ta och skruva isär vår hörnsoffa/KoppsKorner och skifta lite plats på armstöden...

Bild

Bild

Bild

Sen var det dags att lyfta upp första halvan på ett bord som vi har haft stående och som fick fungera som stöd under monteringen/ihopsättandet av banan...

Bild
Bild

Första halvan på plats på stödbordet......så en liten fikarast var välförtjänt...;-)

Sen var det dags att lyfta på den andra banhalvan och här kan man bara beundra hur snyggt och sinnrikt MrTray har gjort konstruktionen som passar smäckfint ihop!! Utan minsta glipa så går delarna in i varandra som en oljad iller...!! :up: :up: :up:

Bild

ÅÅÅååheeejj.....

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Sen var det dags att skruva ihop banan och dessutom monterades det på 4 st stödben på hjul så att banan kan rullas ut från vägg för kurvaktning och banarbeten....
Så grymt smidigt med rullbenen!!
Bild

Bild
Visst är det en toppenbana!!
Bild

Självklart kunde jag inte låta bli att plantera lite träd och även vissa av gubbsen hittade över till den nya arenan!!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
En bana som är härligt kul att köra och med en layout som hela tiden bjuder på roliga och sköna racing situationer...
Och efter att vi hade monterat klart allt så givetvis fick ju den en liten fin sponsors banner runt sig!!

Tack till SLOT.IT och HobbyCenter Helsingborg för bidraget!!!

Bild


Så nu har vi ganska fullt med banor i lokalen och med dessa två lär det bli många roliga och härliga rejskvällar i FROG lokalen...ska man köra bilbana i Göteborg så ska man ju inte missa FROG!!
Bild

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav snugged 13 okt 2008, 01:16

shiiiiit, som trångbodd 08:a blir man vansinnigt avis.
träbanan ser verkligen läcker ut! \m/

grattis fan!
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav Manley 13 okt 2008, 01:22

Satt som smäck.. :)

Härlig rejsing hade vi som vanligt oxå. :beer:
Hail to the king, Baby!

Back on track...
Användarvisningsbild
Manley
Slotracer
 
Inlägg: 1657
Blev medlem: 20 nov 2007, 00:45
Ort: Göteborgare i Lerum
Klubb: F.R.O.G

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav largasso 13 okt 2008, 04:24

Vilken SKÖNHET !!!!!!

Hon passar ju som handsken i handskfacket. (måste ju vara en hon med de kurvorna)

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ytterligare en anledning att besöka F.R.O.G. snart igen.

"Mr Tray for president"
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav TurboTurtle 13 okt 2008, 07:30

Kan bara intyga att denna bana är GRYMT rolig att köra på! :thumb:
Helt klart ett kul komplement till den stora banan, knixig & teknisk. :)
/TurboTurtle
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Användarvisningsbild
TurboTurtle
Slotracer
 
Inlägg: 1331
Blev medlem: 11 feb 2005, 16:55
Ort: Horred
Klubb: GO 69

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav Nico 13 okt 2008, 07:34

AH, ser att min fråga i raceträff tråden är besvarad... Mickes bana var förstås byggd i två delar och gick således lättare in i lokalen.

Grymt!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav ZeeJay 13 okt 2008, 12:26

snugged skrev:shiiiiit, som trångbodd 08:a blir man vansinnigt avis.
träbanan ser verkligen läcker ut! \m/

grattis fan!

largasso skrev:Vilken SKÖNHET !!!!!!

Hon passar ju som handsken i handskfacket. (måste ju vara en hon med de kurvorna)

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ytterligare en anledning att besöka F.R.O.G. snart igen.

"Mr Tray for president"
BIGBOI207 skrev:AH, ser att min fråga i raceträff tråden är besvarad... Mickes bana var förstås byggd i två delar och gick således lättare in i lokalen.

Grymt!


Jo nog är vi lyckligt lottade men samtidigt så kommer inte saker av sig självt...;-)....mycket hårt och gött arbete av hela FROG gänget bidrar till att vi har en höjdarlokal med superduper goa banor att rejsa loss på och samtidigt kan man bara sitta o meka lite lugnt i mekrummet....eller ta en kopp java i KoppsKorner.... :beer: :beer:

Det artar sig riktigt bra kan man säga....
PLats för fler medlemmar har vi ju så vi kommer inte vara trångbodda på ett bra tag utan helt klart rymmer lokalen lätt om man vill vara 20 pers eller så.... :thumb: :thumb:
Med båda banorna igång kan ju faktiskt 7 st tävla samtidigt.....rätt gött som sagt....tihi...

Så Lala....självklart är Skauneligan liksom andra entusiaster från klubbar runt i Svedala varmt välkomna....bara att finna passande datum så kör vi gärna rejs med er!!!

/

ZiiJäj
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav ZeeJay 13 okt 2008, 12:43

Just ja...

Vi fick ju tillfälle att rejsa loss lite på MrTray´s FrogWood vilket kan läsas mer om i Tävlingar och Bilbaneträffarmen lite goa bilder från banan o rejset kommer även här....;-)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav Mr.Tray 14 okt 2008, 08:27

Det var ju lite tråkigt att köra mot två gummiband/ hårband i hemmet/ v-rummet....
Denna träbana kommet nog till bättre användning i lokalen, den passar egentligen bättre där.

Snyggare blev den också med kjol runt om samt med de skapelser ZeeJay stälde/ trykte fast
i naturen...( Träd/ bebyggelse/figurer m.m. ).
En sådanhär skapelse blir nog aldrig färdig,.... :)

/ Mr.Tray
Min bil går ganska bra när jag inte kör för fort ! ( Killen med rätt att köra av ).
Det där med bilbana är som Bingo: Spänningen finns där. Jag kan ju vinna.
Användarvisningsbild
Mr.Tray
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 07 nov 2007, 14:04
Ort: Göteborg / Partille

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav Nico 14 okt 2008, 08:39

Mr.Tray skrev:En sådanhär skapelse blir nog aldrig färdig,.... :)


Så sant så, och det är ändå tjusningen. Jag ser själv fram imot att ta god tid på mig hemma.
Din bana ser helt fantastisk ut och kamraterna i klubben måste vara hur glada som helst! :)
Jag har tidigare sagt det, och eftersom jag själv planerade detta på hemmabanan igår så vill jag väcka allas uppmärksamhet och peka på sidlinjerna utmed banan. SÅ SKA DET SE UT!

Mickes smarta sätta att måla linjer ger ett visuellt intryck av att bilarna skär igenom kurvan på innerspåren SNYGGT!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav Mr.Tray 14 okt 2008, 08:51

På spår 1 så börjar sidlinijerna med en punkt och slutar med en punkt.....
På spår 3 så börjar sidlinijerna med tre punkter och slutar med tre punkter, och det
är bara för att kurv-vakter ska kunna sätta bilen på rätt spår igen.

Den som kör av skriker bara sitt spårnummer m.m. eller nått.... :thumb:

/ Mr.Tray
Min bil går ganska bra när jag inte kör för fort ! ( Killen med rätt att köra av ).
Det där med bilbana är som Bingo: Spänningen finns där. Jag kan ju vinna.
Användarvisningsbild
Mr.Tray
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 07 nov 2007, 14:04
Ort: Göteborg / Partille

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav Nico 14 okt 2008, 09:16

Lustigt för jag satt och funderade på vad dom prickarna symboliserade
Genomtänkt, varför är jag inte förvånad??
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F.R.O.G. - Ny lokal för Bilbana i Göteborg

Inläggav ZeeJay 14 okt 2008, 20:09

BIGBOI207 skrev:Lustigt för jag satt och funderade på vad dom prickarna symboliserade
Genomtänkt, varför är jag inte förvånad??

PRexis...när MrTrayu förklarar ...då fattar man hur väl genomtänkt ALLT i hans träbana är....såväl markeringar som varvräkning...tidtagningen...(kolla in de små små displayerna i branten där nerförsbacken slutar) så ser du ditt senaste varvs tid.... :up: :up:

Kommer från fd displayer på CD spelare.... 8-o 8-o

Sen bara det här med hur den var delad och sattes ihop...smäcker passform....gick i varandra som vaselin i en VolksWagen...;-) (sorry SB... ;-) 8-) )....

Helt otorligt med MrTrays innovativa lösningar...!!
Du måste SE det för att fatta hur smart saker är fixade... :o :o :-; :-; \m/ \m/ :klappa: :klappa: :klappa:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

FöregåendeNästa

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 28 gäster

cron